onsdag 9 oktober 2013

Bra vecka

Efter en mycket bra helg med en massa trevligt sällskap och alldeles för mycket gott har det varit en mycket bra vecka så här långt.

Om vi börjar med helgen. På lördag tog jag och Sandra en lång promenad i skogen med våran hund. Var sånt där härligt höstväder så det blev en mycket skön promenad. Sen var vi bjudna på pizza hos våra vänner Elin & Patte. Mycket gott och som vanligt ypperligt sällskap. Senare på kvällen åkte vi alla vidare till våra vänner Jocke & Emelie för en spelkväll. Blev egentligen inte så mycket spel utan mer en massa gott, nån öl och massa bra prat. Tack för en trevlig kväll!

Söndagen spenderade jag och Sandra mestadels i soffan. Sandra gjorde en himmelskt god porterstek till middag. Magiskt! Efter det blev det filmkväll med lite godis osv.

Måndag var det jobb som vanligt. Porterstek till lunch vilket gjorde det hela ett gäng snäpp trevligare än vanligt.  På träningen efter jobbet kändes kroppen lite starkare än tidigare (kan det vara helgens godsaker?) och jag passade på att öka på vikterna lite. Blev ett kanonpass och armarna formligen bultade när vi var klara.

Tisdagens pass spelade helt klart i samma liga. Motiverad till max efter att ha sett det här klippet med Mike O'hearn brände jag av ett av de bättre benpassen på väldigt länge.



Jag har ju haft lite bekymmer med korsryggen i några månader och inte kunnat köra knäböj ordenligt fram tills kanske 2-3 veckor ser och då har vikterna varit väldigt avskalade mot vad jag brukar köra med. Senaste tiden har ryggen blivit bättre och bättre vilket har gjort att jag kunnat öka vikterna successivt. Hela tiden med ett utförande som är långt striktare än vad jag kört med tidigare för att säkra att ryggen ska hålla. Idag gick för första gången upp på mina vanliga topp träningsvikter. Funkade superbra. Ryggen gnällde inte alls och jag klarade av att hantera vikterna trots mitt striktare utförande. Mycket nöjd!



Lite snygg produktplacering som Sandra faktiskt fotade av misstag :)



Väl hemma efter passet var det dags för matlagning. Kolla vilket söt potatis vi hittade i påsen! 



Om det är nån som är sugen på att beställa likadana armband som jag har på mig (som dessutom kan göra att din allmänhälsa blir bättre) görs detta på http://easweden.se/. Kom ihåg att ange mitt namn i så fall så får ni 15% rabatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar