torsdag 23 maj 2013

Härlig morgon

Vilken bra vecka det har varit hittills! Träningen har gått fantastiskt bra! Känt mig riktigt stark och uthållig. Fortsatt högt kalori intag gör sitt. Trots detta blir formen bara bättre och bättre. Det känns riktigt bra inför tävlingen nu iom att jag redan för några veckor sen var i bättre form än sist jag tävlade. Mitt poseringsprogram är klart och det börjar sitta riktigt bra. Måste så klart öva mer så att jag kan det i sömnen innan tävlingen. Till veckan går vi (jag och min coach Ola) in i slutfasen av dietupplägget. Kommer bli riktigt hårt då tanken är att skala av kalorierna ganska hårt för att mejsla fram den där riktigt grymma formen. Regelbundna kalipermätningar och formkollar kommer så klart att göras för att se så att vi inte går för lågt.

Men innan det drar igång ser jag fram emot en lugn och skön helg i Stockholm med kära sambon och trevliga vänner. En helt fri måltid har jag planerat in då vi ska äta middag på restaurang AG lördag kväll. I övrigt kommer jag försöka hålla dieten så gott det går. Brukar funka rätt bra då det finns bra utbud i Stockholm. Lär ju bli en del shopping också. Jag behöver nya skor bland annat. Tjejerna ska å se Pink söndag kväll. Blir säkert roligt för dom. Jag och Patte hänger inte med på det utan hittar på nått annat.

Varför rubriken "härlig morgon" då? Jo, när jag vaknade sken solen (bara en sån sak) och när jag öppnade kylskåpet låg det en lapp vid mitt juiceglas. Min Sandra hade skrivit det åt mig igår kväll när jag låg och sov medans hon varvade ner från hennes jobbdag. Fyllt med pepptalk och kärlek plus en ruggigt snygg teckning. Hon är duktig på många saker min sambo.


Dagsformen höll också bra klass för att gå i linje med den redan härliga morgonen. Bjuder på en nyvaken Johan som just ätit sin grötfrukost. Nu får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Jag är fullt övertygad om att den kommer hålla samma klass som morgonen rakt igenom!



/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar