tisdag 28 maj 2013

Weekend i Stockholm

I helgen har jag och min sambo Sandra varit i Stockholm . Vi åkte dit med våra goa vänner Elin och Patte. Huvudsyftet med resan var att tjejerna skulle se Pink spela i globen. Jag och Patte hängde med för att få lite miljöombyte och för att vi alla skulle kunna umgås över helgen med allt vad det skulle kunna innebära.

Det här skulle även bli "lugnet före stormen" sett till dieten. Har ju som bekant legat ganska högt på kcal senaste 3 veckorna och den här helgen fick bli avslutningen på detta.

Resan ner startade lördag morgon. Skönt att åka rätt tidigt så att vi fick nästan hela dagen på plats i Stockholm. Efter att vi checkat in på hotellet var det dags att göra "stan" Efter lite shopping och småspring var det dags för lunch. Alla andra ville äta på Texas longhorns hamburgerställe i kungshallen. Jag bestämde efter en ganska snabb övervägning hos mig själv att lördagen fick bli min sista "fri" dag. Så hamburgare fick det bli. Dom hade riktigt grymma burgare så det stället kan jag rekommendera. Lite mer shopping hanns med innan det var dags att bege oss till hotellet för snabb uppfixning inför middagen. Middag var bokad på restaurang AG. Vi hade nog alla hyffsat stora förväntningar och jag kan nog prata för alla när jag säger att dom uppfylldes! Grymt bra ställe! Köttet var av absoluta världsklass och servicen var klanderfri. Jag och Sandra beställde entrecôte på ben från deras speciella köttkyl där det får hänga och möras i 30 dagar. Makalöst gott! Kolacheesecake fick agera efterrätt. Även den höll mycket hög klass. Vi sov gott sen kan jag lova.






Söndag och frukostdags. Inte längre nån fridag utan tillbaka till good ol'e diet. Av naturliga skäl kunde jag inte hålla dietschemat till punkt och pricka men nära nog. Hade inte med mig nå proteinpulver så äggvita fick tillgodose behovet. Övriga gäster tittade lite konstigt på min äggslakt tallrik.



Sen var det shopping igen. Grymt härligt väder på förmiddagen som tyvärr gick över i lite regn senare.



Jag var nog den enda som inte handlat nått vid det här laget. Jag var dock i stort behov av ett par nya skor. Lyckades inte så bra dock. Det blev dags för lunchpaus och den här gången fick det bli sushi. Funkar ganska bra som substitut till min vanliga dietlunch.
 

Efter lunchen så lyckades jag äntligen efter många turer fram och tillbaka hitta ett par skor som föll både mina ögon och fötter i smaken. Allt gott och jag hade uppnått målet med dagen.



På kvällen drog tjejerna på konsert, jag och Patte satte i oss lite kött på Jensen's Bøfhus. Deras fitness biff är perfekt på diet. Sen fördrev vi tiden med att se Fast and furious 6 på filmstaden.




Till måndagen hade jag fått till uppgift av min coach att ligga lågt på protein (max 80g/dag) och fokusera på kolhydraterna. Spännande kombo som jag aldrig tidigare kört. Förutom frukoskten så var det nästan svårt att hitta mat när man äter ute som nästan bara innehåller kolhydrater. Gick rätt bra ändå och jag är ganska övertygad om att jag lyckades med uppdraget. Tidigare under helgen hade jag snappat upp att det skulle ligga en trevlig affär vid namn G26 på kungsholmen. Det blev första stoppet för dagen och där gjorde jag min del av shoppingen för helgen. Nu behöver/kan jag inte handla nå mer kläder på ett tag.



Resten av dagen flöt på i ett behagligt tempo och när vi till sist var på väg ut till Arlanda kändes det att det skulle bli skönt att komma hem. Wilma (våran hund) tyckte nog att vi hade varit borta alldeles för länge.



Idag tisdag är första dagen med nya kostupplägget som är tänkt ska ta mig till toppformen inför tävlingen om lite drygt fem och en halv vecka. Kommer bli hårt men kul. Ska bli väldigt intressant å se hur bra form jag kan ta mig till. Grovjobbet är redan gjort de senaste månaderna, det är nu den sista finslipningen ska göras. Benträningen ikväll! Hoppas kolhydraterna från gårdagen kommer göra nytta.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar