torsdag 18 juli 2013

Produktrecension Eiselt Pronox


För ett tag sen testade jag Eiselt´s nya L-Tryptofan produkt Pronox.  Jag tänkte dela med mig av mina tankar kring produkten.

Det står på produkten att den ska smaka Cola och det får jag väl lov att hålla med om att den gör. Kanske inte så att man tänkter Coca Cola men det finns helt klart en Cola smak där. Jag tycker smaken var toppen och hoppas verkligen att Eiselt använder den i kommande produkter. Kanske nån kommande PWO?


  • Förstadie till Melatonin
  • Förstadie till Serotonin
  • Ökad frisättning av tillväxthormon 
·       
Jag kan inte svara på om Pronox verkligen ger de där fördelarna men att L-Trypotofan omvandlas till Melatonin och Serotonin är fakta. Vad jag kan svara på är vad jag upplevde för effekter. Jag tog Pronox för att hjälpa mig slappna av bättre/fortare på kvällen och förhoppningsvis sova bättre.  Jag upplevde helt klart en kraftfull dåsighet 20-30 minuter efter intag och somnade väldigt fort. Jag sov väldigt bra också men jag upplevde ibland då jag till exempel var tvungen upp på toa mitt i natten att jag hade lite svårt att somna om. Kan ha berott på att jag var hungrig då jag var mitt i en tävlingsdiet.

Pronox ska även kunna ge en må bra känsla under dagen vid intag på morgonen tack vare ökad frisättning av Serotonin.  Jag testade aldrig detta då jag inte upplever att jag hade nått behov av att må bättre på dagarna.

För mitt behov, det vill säga verka avslappnande och förbättra sömnen levererade Pronox toppklass. Jag har testat  ZMA också. Pronox ger helt klart en större avslappnande effekt.  Jag kanske sover lite hårdare på ZMA men då jag inte är på diet längre så är förutsättningarna inte de samma. Ska använda Pronox framöver för att jämföra under liknande förhållanden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar