fredag 7 juni 2013

Härlig dag med en båttripp

Igår var det Sveriges nationaldag. Både jag och Sandra var lediga och vi hade sedan tidigare planerat en tripp med våran lilla båt. Hade förhoppningar om att dra upp nån fisk också så att våran hund Wilma skulle få nått att hetsa upp sig lite över.

Båttripp blev det och med på turen följde även min kunsin och hans tjej. Vi stannade till på en ö för att käka/fika. Jag fick nöja mig med 2 burkar Celcius och det tyckte jag var helt ok. Fisket var däremot inte lika ok. Några småhugg av nån aborre och en gädda som inte behagade att fastna på kroken. Vad den däremot gjorde var att gnaga på linan så att mitt drag några minuter senare tog en lång segeltur ut i älven och kvar stod jag med en lina som gått av. Så går det ibland.

Det var i alla fall en riktigt härlig dag som avslutades med ett bra träningspass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar