måndag 24 juni 2013

Uppföljning inför Tammerpokalen och fiske på kvällen

Här kommer då en kort update om gårdagen.

Först följde jag med Sandra till gymmet. Hon skulle träna med sin kompis Elin och då passade jag på att göra bort min kardio träning på en cykel. Elins man Patte följde också med och var duktig.

Här är vi när alla var klara.



Sen var det hem en snabbis för att äta och känna lugnet en stund innan det var dags att fara till Ola för uppföljning och fettmätning inför Tammerpokalen som närmar sig med stormsteg. Det var bara en vecka sen sist vi kollade läget men trots det så hade det skett riktigt bra förbättringar. Ner 0,2% fett och 1cm mindre runt midjan. Det låter inte så mycket men det är riktigt bra när jag redan är i så pass bra form och på så kort tid. Fettprocenten ligger nu på 6,02% enligt 9-punkts kaliper. Skulle vara kul att komma ner på 5,X% och det ska väl inte vara helt omöjligt. Jag tror inte att det går att komma så mycket lägre som naturlig atlet. Självklart finns det undantag precis som med allting. Nu ska jag inte gå in på det nå djupare. Hur som helst så känner både jag och Ola oss rätt trygga med upplägget och förhoppningsvis så håller det ihop hela vägen fram till tävlingen.

Senare på eftermiddagen/kvällen så bestämde jag och Sandra oss för att fara iväg och fiska. Det var dags för ett litet avbrott i vardagen som av naturliga skäl blir väldigt dominerad av mig och min träning. Vi fick med oss min kusin Tobbe. Kul att du ville följa! Det var en alldeles underbar kväll där fiskarna tyvärr lyste med sin frånvaro. Gjorde egentligen mindre då vi fick det där behövliga avbrottet, frisk luft, och bara vara ute i naturen. Det är verkligen medicin för själen.



Idag har jag hunnit med att sola lite. Tror det här blev sista vändan i solariet då jag ändå ska spraya mig till veckan. Efter det snabbgjorde jag frukost åt Sandra så det fanns klart när hon vaknade. Tvättat och lagat lite mat har också hunnits med. Ikväll är det dags för sista ordentliga benpasset innan tävlingen. Sen blir det bara försiktig genomblödning för benen. Jag förbereder mig mentalt på att ge järnet ikväll!

Till sist, alla som har tränat lite längre kommer väl ihåg Twinlab? Kosttillskottsmärket som nästan hade monopol för några år sen. Twinlab ersattes av WNT på den svenska marknaden men har hela tiden funnits i Amerika. Nu har Gymvaruhuset tagit in valda delar av Amerikanska Twinlabs sortiment. Klicka in i webshoppen och kolla vet ja! www.gymvaruhuset.com




På återseende!
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar