måndag 17 juni 2013

Tre veckor kvar

Nu är det bara tre veckor kvar till det är dags för mig att tävla på Tammerpokalen för andra gången. Senast var 2011 och sist så bommade jag formen en aning. Ovan och ett diet upplägg som inte riktigt var rätt för min kropp gjorde att jag dels inte lyckades bli av med allt fett men var även trycklös och vattnig på scenen. Jag var ändå nöjd med min resa då och det gav en mersmak. Jag lovade mig själv direkt efter tävlingen att jag skulle göra det igen och nu är det snart dags!

Det fina med att ha gjort det tidigare är att jag inte känner någon stress kring själva tävlingsförfarandet, posering osv. Jag tränar regelbundet posering och nu sista tiden kommer det bli ännu mer. Nytt för i år är att man kan registrera in sig kvällen innan vilket är ett stort plus. Nu har jag hela kvällen och natten på mig att förbereda mig istället för som tidigare två timmar på sin höjd.

Ni som följt mig vet ju att jag har anlitat Ola Enberg som diet coach den här gången. Största anledningen till att jag valda att anlita Ola är för att avlasta min egen skalle med allt vad kcal, näringsfördelning, näringstiming osv heter. En diethjärna funkar inte riktigt som det är tänkt och det har varit grymt skönt att kunna förlita mig på det upplägg jag fått. Detta har gjort att jag har kunnat fokusera på mitt övriga liv i en helt annan utsträckning vilket har gjort det hela väldigt mycket enklare. Både för mig och min omgivning.

Igår hade vi iaf en uppföljning med formkoll och surr om upplägg det sista tre veckorna. Kostupplägget fortsätter leverera och 9-punks kaliper mätningen visade på ett bra tapp i fettprocent. Jag har smalare midja nu än vad jag någonsin kan komma ihåg vilket är rätt häftigt. Med detta facit så bestämde vi oss för att inte ändra nått utan låta kostupplägget vara orört. Detta känns skönt då jag tror att för mycket mixtrande kan ställa till det ordentligt. Det jag äter nu är kroppen van vid och det ger nog med energi för att jag ska klara av träningen och samtidigt skala av fett i bra fart. Sista veckan kommer självklart bli lite annars men även här siktar vi på att göra så lite ändringar som möjligt.

Den 6 juli på Tonhallen i Sundsvall får vi se om vi får allt att klaffa. Jag är hoppfull och känner mig rätt trygg med att det kommer bli en bra tävling. Med mig till Sundsvall har jag så klart min största supporter/livskamrat/sambo osv Sandra som jag älskar mest av allt. Utan dig hade det här inte gått. Vi har även ett gäng vänner som följer med och supportrar mig. Patte, Elin, Per, Emma, Jocke & Petra fantastiskt att ni vill följa med å stötta mig när jag når mitt slutmål på denna resa.


Så här såg det ut igår efter jag fått lite värme i kroppen från solariet.






Passar även på att tipsa om att mina sponsorer Gymvaruhuset har fått in en massa trevliga nyheter på lager. Eiselts nya L-Tryptofan tillskott Pronox rekommenderar jag alla som har svårt att slappna av/somna på kvällen att testa. Funkar toppenbra! Det bästa från MusclePharm, Mutant & Cytosport har nyligt kommit in och även en del godis från Scitec Nutrition. Ta en sväng i webshoppen och kolla! Gymvaruhuset webshopp


/J

2 kommentarer: