lördag 22 juni 2013

Midsommar

Hej på er!

Igår var det midsommar. I normala fall brukar denna helg spenderas med familjen och/eller vänner. Med mycket god mat och för ovanlighetens skull en hel del dryck också.

I år blev det ju inte riktigt så av förklarliga skäl. Den enda mat som intogs var den vanliga dietmaten plus två Celcius som jag unnade mig under kvällen.

Dagen började med träning. Jag och Jörgen körde en gästträning på Sensia (Tack Ola). Ett mycket lyckat pass som i vanlig ordning slutade med en formkoll.





Efter det var det hem och slappa ett tag innan Sandra kom hem från jobbet. Vi var bjudna till våra vänner Jocke och Petra på midsommar tillställning (så vi umgicks ju iaf med vänner). Det blev en mycket trevlig kväll med en massa gott käk. Såg ut som det iaf. Jag hade med mig mitt vanliga käk. Lite kubbspel, skitsnack osv. Vid 22.00 började musten rinna ur mig så Sandra fick skjutsa hem mig. Jocke och Petra, tack för att vi fick komma!

Jag och min vackra sambo Sandra på midsommarafton. Jo, jag ser lite trött ut :)




Idag startades också med träning och Sandra följde med. Inge styrketräning för henne utan hon gick loss på löpbandet istället. Väldigt segstartad imorse och det tog lång tid innan jag kom igång i träningen. Sen har resten av dagen tyvärr gått i samma tecken. Både jag och Sandra har varit tröttmössor hela dagen. Vi har ändå hunnit med å hälsa på hennes föräldrar en vända där det bjöds på pizza. Jag åt lax och potatis så klart. Sen slöade vi i deras soffa nån timme innan vi for hem. Nu gissar jag att det inte händer så mycket mer idag. Blir nog ligga och titta på nån serie i sängen innan John Blund kommer sättande.

Avtämning och formkoll med coach Ola imorgon. Det är nu ganska precis två veckor kvar till Tammerpokalen och allt verkar gå som planerat. Kanske gör en kort uppdatering om läget imorgon.

Over and out!
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar