onsdag 15 januari 2014

Jävla faktura och två bra träningspass

Gårdagen var en riktig bottendag på jobbet. Bara en massa struliga ärenden hela dagen. När arbetsdagen var slut hade jag typ hjärnblödning.... näe, inte så illa men var mentalt rätt fucked. Som plåster på såren såg jag när jag kom hem att jag hade fått en rolig faktura. För ett tag sen tecknade jag en tjänst som jag en vecka senare sa upp med hjälp av ångerrätt/nöjd kund garanti. Inga bekymmer alls, fick infon om att fakturan skulle strykas och jag fick hemskickat en returavi. Frid och fröjd fram till igår när fakturan damp ner i brevinkastet. Dom hade mage att försöka ta ut en startavgift och betalt för tiden jag hade haft utrustningen hemma (öppnade aldrig förpackningen ens). Tur för dom att fakturan snabbt kunde rivas. Resten av kvällen var frid och fröjd. Fick ju träna och sen umgås med min älskling. Mer kan jag ju inte begära. Lyckades faktiskt klämma till ett personbästa i böjen igen. Känns riktigt bra med benträningen nu.

Framsida lår & vader

Technogym legpress. 4 set 12 reps. 200kg som tyngst.
Knäböj. 6 set 1-12 reps. 180x1 med stopp som bäst.
Hacklift. 4 set 12 reps. 130kg som tyngst.
Technogym legextension FST-7.

Vadpress i technogym legpress. 4 set 20 reps.
Sittande vadpress. 4 set 20 reps.


Idag var det en mycket mer gemytlig dag på jobbet och egentligen är det ju vilodag på onsdagar. Men då vi ska och hälsa på mina föräldrar över helgen och åker direkt efter jobbet på fredag kände jag att det var lika bra att riva av fredagens pass nu. Så det blev hem till hundarna en sväng efter jobbet innan jag tog dom med i bilen och drog till gymmet.

Axlar & bröst

Hantellyft åt sidan. 4 set 12 reps.
Technogym shoulderpress. 4 set 8-12 reps. 95x8 med 4 dropset som bäst.
Omvänd pec dec. 4 set 12 reps.
Press bakom nacken i smithmaskin FST-7.

Bänkpress. 4 set 1-20 reps. 130x1 med stop + drop 110x10 drop 80x20 som bäst.
Technogym chestpress. 4 set 5-12 reps.
Uppåtlutande hantelflyes. 4 set 12 reps.
Startrac chestflye FST-7.


Fortsätter med lite motivationsbilder. Om jag tänker på svenska byggare som inspirerat mig så är det två namn som dyker upp direkt. Anders Graneheim och Fredrik Age. Riktigt grymma fysiker och bra kroppsbyggare. Anders har jag turen att känna ganska väl och kombinationen av sunda värderingar, vänlighet, kunnighet och med en sån fysik gör det till en svårslagen förebild.

Anders Graneheim

Fredrik Age

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar