onsdag 22 januari 2014

Minska lite

Har inga planer på att göra mig själv mindre om ni trodde det. Snarare tvärt om. Däremot så har jag minskat ner lite på vikterna på gymmet. Har kört maxstyrka i basövningarna ett längre tag nu med väldigt goda resultat men sista tiden har jag känt att skadorna börjar vara nog så nära. Klarade ju mig med näppe med ryggen förra veckan. Sen har ju även axel/biceps strulat lite. Så i måndags tog jag beslutet att sänka vikterna en aning ett tag nu. Kommer säkert att jobba med 3 reps i några övningar då och då om kroppen känns bra.

I måndags kunde jag köra det första riktigt bra armpasset på några veckor. Kunde köra igenom biceps utan problem vilket var riktigt roligt. Bara jag inte få hybris och bombar på för mycket så att skadan går upp igen bara.

Armar

Stångcurl. 4 set 12 reps.
Kabelcurl. 4 set 12 reps.
Preachercurl med skivstång och fatgripz. 4 set 12 reps.
Hantelcurl FST-7.

Pushdown med rep. 4 set 12 reps.
Dips. 4 set 3-60 reps. KV+80x3 som tyngst.
Hantelextension bakom nacken. 4 set 12 reps.
Pushdown FST-7.

Igår kände jag mig trött och seg hela dagen och för ovanlighetens skulle så följde en del av det med på gymmet. Blev ju för det inget dåligt pass då jag alltid ger mig fan på att "kill it" oavsett hur jag mår. Fick för mig att köra 20 reppare i böjen vilket gick bra fram till sista setet. Där kroppen sa ifrån att den minsann inte är van att högreppa.

Framsida lår & vader

Benpress. 4 set 12 reps.
Knäböj. 4 set 4-20 reps.
Benspark. 4 set 12 reps.
Utfallsgång. 4 vändor.

Sittande vadpress. 4 set 20 reps.
Vadpress i benpressmaskin. 4 set 20-40 reps.

Ikväll har jag och Sandra nöjet att bli bjudna på middag till våra vänner Per och Emma. Jag ska gå igenom och ge tips kring kost och träningsupplägg. Alltid roligt att hjälpa och utforma upplägg som blir skräddarsydda för just den individen. Det är i min mening jätteviktigt att man inte ger samma råd och upplägg till alla utan att man utformar det så att det ska funka så bra och bekymmersfritt som möjligt. Det blir så mycket lättare att följa och i slutändan lyckas med det utsatta målen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar