söndag 5 januari 2014

Nytt år nya tag

Då var vi inne på 2014 och nu känner jag att det är dags för nya tag för den här bloggen. Dels ska jag bli bättre på att skriva men jag har även tagit beslutet att flytta över träningsloggarna som jag tidigare fört på forumen optimalbody och kolozzeum hit. Jag vill samla allt på ett och samma ställe helt enkelt. Självklart kommer jag fortfarande finnas kvar på forumen men allt som har med mitt liv och träning kommer att finnas här.

2013 var verkligen ett fantastiskt år för mig. Framförallt vill jag tacka min Sambo för ett underbart år tillsammans och 2014 blir förhoppningsvis ännu bättre. Vi har haft turen att inte bara haft varandra men även fått umgås med våra underbara vänner. En magisk utlandsresa och massor med trevliga fikastunder, middagar, fester & myskvällar. Bilder säger mer än tusen ord sägs det. Här kommer en bildbomb.



En annan höjdpunkt under året var Tammerpokalen och resan dit. Än en gång måste jag få tacka min Sambo Sandra som var en verklig pärla under den perioden. Stödet jag fick var oerhört viktigt. Att alla våra vänner var med och stöttade i vått och torrt var helt magiskt. När jag tänker tillbaka på dieten och förberedelserna mot tävlingen ser jag bara roliga minnen och självklart är jag sugen på att göra det igen. Men det fanns så klart stunder där både humör och psyke var riktigt i botten. Det är ingen ide att ljuga, det är extremt påfrestande att genomföra en tävlingssatsning inom bodybuilding och med det i bakhuvudet så har jag lovat mig själv och Sandra att jag inte ska göra några omfattande satsningar oftare än vartannat år. Hur som helst så vet ju ni som följt mig att det gick klart över förväntan på tävlingen. Att jag lyckades placera mig på en 3'e plats i min klass och knipa titeln bästa posör kunde jag inte föreställa mig. Nedan följer lite bilder från starten av tävlingssatsningen hela vägen till tävlingen.




Om nån av er därute har planerat att göra nått liknande och bor i Norrbotten så rekommenderar jag starkt att ta hjälp av Ola Enberg. Utan hans kostupplägg och kontinuerliga uppföljning hade min resa inte gått så bra som den gjorde. Ni hittar honom enklast genom 4-klövern. Tack än en gång för hjälpen Ola!


Som pris för bästa posör vann jag gratis inträde till fitnessfestivalen och luciapokalen. Så då var det ju inte mycket att göra annat än att åka ner till Götet. Fick med mig min polare Jörgen. 2 dagar fyllda med tävlingar och motivation. En av dagarna jobbade jag i Gymvaruhusets monter. Jättekul att få träffa en del från folk från Gymvaruhuset och teamet men även alla andra som kom förbi montern eller som jag sprang på när jag var runt och minglade.




Sen får vi ju inte glömma den lilla krabaten jag och Sandra skaffade för några månader sen. Troja har verkligen varit en toppenhund. Hon fanns sig i våran vardag på en gång i stort sett och är aldrig till besvär. Sen är hon ju rätt söt också.



Inte helt ovanlig syn när jag kommer och ska lägga mig. Tydligen tycker alla att jag ska sova på golvet.




Ja, det var höjdpunkterna från 2013 i bildform. Magiskt år som sagt och jag får tacka alla inblandade. Nu ser vi till att göra 2014 ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar